Jo rozehraný to měl poměrně slušně, ale kamarádíčkovat se s každým a nevědět kdy přitlačit na pilu se nevyplatilo už hodněkrát. O tom kam až by se dostal, kdyby nevypadl můžeme polemizovat, ale podle mě by s touhle strategií stejně do (dejme tomu) TOP 5 nedošel.
Hráči ale musí být v kmenové fázi kamarádíčkové pokud možno se všemi a hlavně netlačit na pilu, protože pokud by nebyli a tlačili, do sloučení nedojdou. To je právě to, o čem píšeme s brninhem. Probst prostě překopal ten princip soutěže, kdy si kvalitní hráč dokázal najít postavení ve hře (nekvalitní hráč si ho nenašel a vypadl) a s tím posléze přišel do sloučení, ve kterém buďto uspěl, nebo neuspěl. Jeho samotné snažení se uspět každopádně bylo zábavné a přinášelo zajímavé momenty nebo kmenovky, protože ten člověk měl nějaké schopnosti, nebo alespoň dostatek sociální inteligence, aby byl součástí aliance. Teď si najdeš místo ve hře, jsi součástí rozhodující aliance, hraješ vychcanou sociální hru a se všemi jsi na oko spojenec, no a pak si vylosuješ debilní šátek (ruská ruleta) a rázem o tvém osudu rozhoduje vylízaný Brad se svojí skupinkou retardovaných z úplně cizího kmene, jestli se jim jako hodíš v kmeni spíše ty, nebo ta 30 kg modelka, která je ve hře pouze díky tomu, že z ní má Probst erekci. A tuto absolutní moc nemají díky tomu, že by si jí snad zasloužili nebo vybojovali, ale jednoduše proto, že měli štěstí u losu. Nebo teď nejnovější případ, jsi kamarádíček s každým, hraješ dobrou sociální hru, máš postavení, máš alianci, máš rozhodovací pravomoci, máš všechno, no a pak dostane Probst nápad, Tai imunitu, a ty jsi v prdeli, aniž bys mohl cokoliv ovlivnit, protože o tvém osudu rozhoduje opět kmen úplně cizích lidí, který půjde po krku zákonitě vždy kvalitě, ne kvantitě. A ty můžeš jenom sedět a čumět.
Pokud by neexistovaly ochranné faktory, které drží největší hrozby ve hře v samotném počátku, pak se ze hry samotné stává chaos, kde o vítězství nerozhoduje kvalita jednotlivců, ale náhoda. Naopak, být špatný hráč je v takovém případě výhodou, a co je to za hru, kde se zvýhodňují ti průměrní nebo podprůměrní? Tohle je problém Survivora od té doby, co se permanentně začalo šejkrovat kmeny, ale tentokrát to Probst povýšil o úroveň výš. Brninho nadhodil skvělý příklad s Ozzym. Ano, proč by si proboha za takové situace, kdy v prvních 3 epizodách vypadnou 3 fyzické hrozby jako prase, měli nechávat hráči jako Cirie nebo Andrea naprostého boha soutěží Ozzyho? Vždyť už ho nepotřebují ani do těch soutěží o kmenovou imunitu, navíc ho nemá kdo porazit ani v individuální části soutěže, takže se jeví jako skvělý nápad ho vyrazit právě teď a po sloučení nemít starosti, protože je zcela evidentní, že po něm stejně všichni půjdou, nebo snad ne? A právě tohle je Survivor naruby, takhle nikdy nefungoval a fungovat ani nemůže, jinak z něho bude sračka.